پروژه دانشجویی مدیریت استراتژیک منابع انسانی
چکیده: واژه استراتژی از لغت یونانی استراتژیا گرفته شده است که در حدود 400 سال پیش از میلاد به کار می رفته و به هنر و علم هدایت نیروهای نظامی گفته می شده است. در تعریف استراتژی آمده است : استراتژی عبارت است از طرحها و برنامههای مدیریت برای کسب نتایج منطبق با رسالت و هدفهای سازمان در جای دیگر آمده است: استراتژی طرحی است جامع، واحد و کامل که برای رسیدن به هدف از برتریهای ویژه موسسه برای رویارویی با تغییرات عمده محیطی استفاده میکند. بروس هندرسون صاحبنظر برجسته و موسس گروه مشاوران بوستون، استراتژی را این گونه تعریف میکند: ایجاد یک مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا. و اساس کار را مدیریت این تمایز میداند. مسیری را كه سازمان در نظر دارد چارچوب فعالیتهای خود را در آن ایجاد كند تا به اهداف مورد نظر دست یابد استراتژی می گویند. استراتژی نوعی رویكرد سازگار (منعطف) در طول زمان است كه نگرش سازمانی را در دستیابی به اهدافش مشخص می سازد. مقصود از استراتژی عبارت است از نگهداری و حفظ موقعیت مزیتی سازمان از طریق سرمایه گذاری در نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف یك سازمان. برای انجام این امر یك سازمان باید فرصتها و تهدیدهایی را كه از محیط های داخلی و خارجی ناشی می شود را شناسایی كند.
...
فرمت فایل: PPT (پاورپوینت) قابل ویرایش تعداد صفحات: 21
نظریه آشوب در مدیریت
چکیده: مدیریت استراتژیک تلاشی است برای درک و کنترل سازمان ، که در محیط کلان صورت می گیرد .نسبت به بقیه حیطه ها ، در مدیریت جاذبه غریب به مراتب از وضوح بیشتری برخوردار است ، پس ممکن است که برنامه ریزی استراتژیک چیزی جز یک توهم نباشد . اما تئوری آشوب با رویه ها راهکارهایش برای حل این مشکل و چشم اندازهای آتی سازمان و رسالت ها و فرهنگ سازمان کاربرد دارد . مدیریت استراتژیک بر نوعی مدل برنامه ریزی استوار است که تقریبا جهان شمول بوده وچارچوبی برای ارزیابی سازمان وآینده آن تعریف می کند .در نظر گرفتن سازمان ها به عنوان سیستم غیر خطی ، نوعی جدید از فرایند برنامه ریزی استراتژیک فراهم می کند . همچنین باید برای سازمان رسالت تعیین کرد با توجه به اینکه هدف نیست ولی نوع کار وفعالیت ها و ماموریت های سازمان را مشخص می کند .
...
فرمت فایل: PPTX (پاورپوینت) قابل ویرایش تعداد صفحات: 43
ترجمه : تائید اثربخشی الگوی توسعه محصول یکپارچه برای یک مطالعه موردی توسعه تجهیزات ورزشی
عنوان : Verification of the effectiveness of the Integrated Product Development paradigm for the development of sports equipment – A case study
Andreas Krüger - Kerstin Witte- Eike von Specht- SándorVajna-Jürgen EdelmannNusser
چکیده: لوازم ورزشی شرکت ها با چالش های مهمی روبرو هستند. برای موفقیت در بازار ضروری است که به دنبال یک ساختار نظامند فرایند توسعه محصول باشیم.یک روش بالقوه،پارادایم توسعه محصولیکپارچه (IPD) است. در این مقاله تحقیق عملیداخلی (IAR) به منظور بررسی اثر IPD در یک مطالعه موردی،مورد استفاده قرار گیرد.در این مقاله نشان داده شده که IPDیک پارادایم توسعه بالقوه برای صنعت کالاهای ورزشی برای حمایت از روند توسعه سیستماتیک برای توسعه محصول موفق در ورزش است. کلمات کلیدی:صنعت کالاهای ورزشی ، توسعه محصول، توسعه یکپارچه محصول، الگو ، عمل پژوهش داخلی، اسنوبرد الزام آور، صدمات اسنوبورد؛
...
فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش و PDF تعداد صفحات: 10
کارآفرینی اجتماعی ،ایجاد مدل های کسب و کار جدید برای خدمت به فقرا
عنوان مقاله :
Social entrepreneurship: Creating new business models to serve the poor
ترجمه :
کارآفرینی اجتماعی ،ایجاد مدل های کسب و کار جدید برای خدمت به فقرا
چکیده: واژه کارآفرینی اجتماعی برای اشاره به رشد سریع سازمان هایی که مدل هایی را برای اثربخشی مبنی بر نیازهای انسان که در بازارها موجود است و موسسات برای ارضای آن ها باشکست روبرو شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. کارآفرینی اجتماعی منابعی از کارآفرینی سنتی را با یک ماموریت تغییر جامعه ترکیب می کند . یک کارآفرین اجتماعی، ابراهیم آبولیش به تازگی جایزع نوبل برای طرح Sekem خود را در سال 2004دریافت کرد، ، موسس e-bay، Skoll 4.4 میلیون پوند را به راه اندازی یک مرکز تحقیقات کارآفرینی اجتماعی و بسیاری از کارآفرینان اجتماعی با همتایان کسب و کار خود را آمیخته و در مجمع جهانی اقتصاد در داووساهدا کرد. کارآفرینی اجتماعی نگرشی را که ممکن است ایده هایی را برای استراتژی های اجتماعی قابل قبول و پایدار کسب و کار و فرم های سازمانی محرک باشند را ارائه می دهد. به دلیل سهم آن که بطور مستقیم برای اهداف توسعه پایدار (SD)در سطحبین المللی به رسمیت شناخته شده است. کارآفرینی اجتماعی نیز ممکن است شرکت های ایجاد شده را برایبرعهده گرفتن مسئولیت اجتماعی بیشتری تشویق کند.
کلید واژه ها : کارآفرینی اجتماعی، پایداری، مدل کسب و کار و مسئولیت اجتماعی شرکت
...
فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش و PDF تعداد صفحات: 11
مقاله : نوآوری های تکنولوژیک و محیط منطقه ای کسب و کارهای کوچک و متوسط: مورد گوانگدونگ، چین
چکیده : بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها از مواد جمع آوری شده از 785 پرسش و پاسخ نظرسنجی ها در گوانگدونگ، این مقاله برخی از ویژگی های اصلی نوآوری در تکنولوژی در بنگاههای کوچک و متوسط و محیط منطقه ای به دست می آورد و دریافت برخی از نتا یج به شرح زیر است: ظرفیت نوآورانه فناوری کسب وکارهای کوچک و متوسط در گوانگدونگ بهبود قابل توجهی به دست آورده در عین حال عملکرد نوآوری خروجی مانند می ان ثبت اختراع خیلی ضعیف است، اغلب کسب وکارهای کوچک و متوسط استراتژی همکاری و استراتژی شبیه سازی شده را به عنوان یک استراتژی سازمانی فن آوری های نوآورانه خود انتخاب می کنند. عرضه تاجر و مشتری نقش مهمی را در شبکه های نوآورانه ایفا می کند، اما در سطح دبیرستان، موسسه پژوهشی و آژانس خدمات موسسه نقش کمتری داشتند، به منظور بهبود سطح تکنولوژی و اداره کردن،انگیزه های نوآورانه برای کسب وکارهای کوچک و متوسط(مورد نیاز)است،اما فقدان نیروی کار ماهر،فنآوری های جدید و قانون محیطی، محیط نواورانه گوانگدونگ را محدود می کند.،بیشتر کسب وکارهای کوچک ومتوسط نگرش خوشبینی را برای ایالتGguangdong نگاه می دارند و فکر می کنند که دلتای رودخانه مرواریدانتخاب اولشان برای سرمایه گذاری صنعتی در آینده می باشد..
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش - PDF تعداد صفحات: 10
سیستم های پشتیبان تصمیم گیری در مدیریت
چکیده: اولین قدم در اجرای وظایف مدیریت تصمیم گیری است. با توجه به اینکه تصمیم گیری بدون وجود اطلاعات وبرقراری ارتباطات لازم میسر نیست ، پایه اجرایی چنین وظیفه ای فراهم آوردن اطلاعات لازم برای مدیریت است. اطمینان نداشتن به آینده وفقدان اطلاعات مربوط به وقایع جاری مدیر را مجبور می کند که به دنبال اطلاعات وبرقراری ارتباطات رسمی یا غیر رسمی برود. اطلاعات همان داده های پرورده در سازمان است که ا طریق نظم ارتباطی خود در روند صحیح تامین اطلاعات ،اطمینان مدیریت را در تصمیم گیریها افزایش می دهد .تغییرات سریع عوامل برون سازمانی ،توسعه سازمانها و پیچیدگی نظامهای مدیریت نیاز مدیران را به اطلاعات افزایش داده است. خسارات ناشی از تصمیم های ضعیف جبران ناپذیر است. میزان تاثیر تصمیم های راهبردی خوب وبه موقع نیز خارج از وضف است. اما نکته درخور بررسی این است که ارائه اطلاعات به موقع ، صحیح ،مناسب ،مختصر و مفید وبرقراری ارتباطات در کلیه سطوح مدیریت سازمانی لازمه نظام کارآمد اطلاعات مدیریت است تا تصمیم گیریهای صحیح وبرنامه ریزی وکنترل وظایف اجرایی رابرای مدیریت تسهیل کند.
واژه های کلیدی: مدیریت، تصمیم گیری، پشتیبان، نظامهای مدیریت
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 20
ارزش های تجاری سیستم های اطلاعات مدیریت
چکیده: استفاده از سیستمهای اطلاعاتی در سازمان ومدیریت، مستلزم صرف هزینههایی است كه باید با برآورد منافع آنها، توجیه شوند. توجیه این سیستمها در ابتدا كه تمركز آنها بر دادهها و خودكارسازی عملیات دستی بود، به آسانی انجام میگرفت اما با محور شدن اطلاعات در آنها، كار توجیه سرمایهگذاری لازم نیز به پیچیدگی گرایید. به همین دلیل، تحلیل هزینه ـ منفعت به یكی از مراحل توسعه سیستمهای اطلاعاتی مبدل گردید. این تحلیل بویژه درباره سیستمهای پشتیبان تصمیم، با دشواریهای بیشتری روبهرواست. پیچیدگی و تعامل منافع و ناممكن بودن كمّی كردن بسیاری از آنها بهعلاوه مشكل تعیین ارزش اقتصادی برای اطلاعات به عنوان خروجی اصلی این سیستمها، اصلیترین این دشواریها به شمار میروند.
كلیدواژهها: سیستمهای اطلاعات، سیستمهای پشتیبان تصمیم، ارزش اطلاعات، تحلیل هزینه ـ منفعت، مدل فضای اطلاعاتی.
...
فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 15
پایان نامه بررسی سه مقوله تبلیغات - لباس - مد
این پایان نامه به چهار فصل تقسیم بندی شده است که به ترتیب در فصل اول در ابتدا تاریخچه کوتاهی از لباس و مختصری از نحوۀ پوشش در قرنهای 17، 18 و 19 مورد بررسی قرار می گیرد که در پی آن جریان های هندی قرن 19 به بعد را تا به امروز بسیار کوتاه و خلاصه بررسی خواهیم کرد و اینکه تا به چه حد و لباس از این جریانات تحت تأثیر قرار گرفته اند در فصل دوم بطور کامل تمامی جزئیات لباس و طراحی آن در سالهای اخیر دهه به دهه مورد بررسی قرار می گیرد در فصل سوم اصل ارتباط، هنر تبلیغات و ارتباط آن با دنیای مد شرح داده خواهد شد و در فصل چهارم گزیده ای از ارتباط مد و طراحی لباس با شاخه های مختلف هنر ارتباط تصویری (گرافیک) و ابزار آن بررسی می گردد.
فهرست مطالب:
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 142
گزارش کارآموزی مدیریت در شرکت دخانیات
گزارش کار آموزی رشته مدیریت صنعتی در شرکت دخانیات استان گیلان واحد PM
موضوع: انبارداری و وجود انبارک ها در سالن تولید
چکیده: امروزه اکثر کشور های صنعتی که خواهان پیشرفت و توسعه صنعت و پشت سر گذاشتن رقبای خود می باشند، حداکثر توان خود را در راستای پیشبرد اهداف مدیریت از طریق اجرای هر چه بهتر آن به عمل می آورند. مدیریت یک سازمان هنگامی موفقیت آمیز و اثربخش می باشد که همه اجزای سازمان را بطور خاص مدنظر قرار دهد و سعی در حداکثر کردن کارکرد و بهره وری هر یک از قسمت های سازمان به عمل آورد. با توجه به اینکه انبارداری در سازمان ها و شرکت های صنعتی محلی برای استفاده از موارد مورد نیاز و همچنین تأمین موارد مورد نیاز شرکت در تهیه تولیدات آن می باشد لذا وجود یک سیستم انبارداری مناسب به گونه ای که بتوان اطلاعات مورد نیاز در مورد مواد موجود در انبار و یا مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت می باشد چنانچه ممکن است عدم کارایی یک سیستم انبارداری سبب از دست رفتن فرصت ( زمان از دست رفته ) و در نتیجه کاهش تولیدات و بهره برداری شرکت یا سازمان صنعتی شود. بنابراین همه سازمان های صنعتی با نصب دستگاه های تولید پیشرفته خودکار در جهت هر چه بهینه تر کردن و به روز کردن فعالیت های انبارداری خود تلاش می کنند بنابراین اگر شرکت های صنعتی به امر انبارداری توجه کافی مبذول ندارند باعث ایجاد نقص در حرکت تولیدی سازمان خواهد شد، اما این امر میسر نخواهد شد مگر با استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده در این امر. یعنی اگر سازمانی سیستم های تولید پیشرفته و یا اتوماسیون سازی وسائل خود را انجام دهد چنانچه از نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص بهره مند نباشد اجرای مناسب طرح های مدیریت امکان پذیر نخواهد بود لذا بایستی سازمان ها با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص در زمینه نرم افزار های مختلف انبارداری اقدام به نصب و راه اندازی این نوع از سیستم انبارداری نمایند که وجود هر یک از این عوامل بدون دیگری اثر بخش و مفید نخواهد بود.
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 36
پایان نامه رشته های علوم تربیتی و مدیریت با موضوع جو سازمانی در موسسات آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی
چکیده: دردنیای امروز، مؤسسات آموزش عالی به عنوان مراکزی برای پاسداری از دانش موجود و محیطی برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته می شوند.از طریق این موسسات است که حقایق جدیدی که راهگشای حل مسائل انسان ها و جوامع بشری باشند،کشف می شود.از این رو تکلیف برقرارکردن الگوی سازمانی و چگونگی اداره کردن چنین موسساتی روشن است.در این میان،متغیرهایی نظیر فرهنگ سازمانی،جو سازمانی،الگوهای تصمیم گیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان نقشی انکار ناپذیر را در پیشبرد اهداف سازمان دارا هستند. تسلیمی (1384)در این خصوص اشاره می نماید كه در عصر اطلاعات، مدیریت اثربخش و موفقیت آمیز سازمانها به توانمندی گردانندگان آنها در حل مسائل ساختار نیافته،شکار فرصتها، استفاده مدبرانه ازشایستگی های سازمان و کسب برتری رقابتی از طریق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات صحیح بستگی دارد.کیفیت تصمیمات با تلفیق دانش،تخصص،مهارت و رویکرد افراد متعدد درگیر در فرایند تصمیم گیری و هم افزایی حاصل از آن بهبود می یابد. تأثیر تصمیمات مشارکتی بر کارکرد سازمانها تصمیمگیرندگان را مجاب نموده که نگاه ویژهای به مشارکت کارکنان در تصمیمگیریهای سازمانی داشته باشند .از اینروست که پرستون و پست معتقدند که: انقلاب اول در علم مدیریت، انقلاب استبداد مدیران بود و انقلاب دوم، انقلاب جدایی مالکیت از مدیریت و انقلاب سوم که مهمترین انقلاب در مدیریت است، انقلاب مشارکت در تصمیمگیریها است (طولابی، 1381، 59). مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی نه تنها در میزان رضایت،تغییرنگرش،روحیه کارکنان تاثیر بسزایی دارد ، بلکه در اثربخشی ، کارایی و موفقیت سازمان موثر می باشد . مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها در مؤسسات آموزش عالی می تواند تاثیر شگرفی در کارکرد این موسسات ، که خود نقش سازنده منابع انسانی آینده جامعه را بر عهده دارد ،داشته باشد. وقتی صحبت از تصمیم گیری در سازمان های آموزشی، از جمله دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی باشد اهمیت مشارکت کارکنان در تصمیم گیری مدیران بیشتر می شود زیرا تصمیماتی که در این گونه سازمان ها گرفته می شود بر سایر بخش های فرهنگی ،اقتصادی ، اداری و سیاسی جامعه تاثیر دارد. به طوری که تصمیمات یک مدیر در مؤسسات آموزشی می تواند دیر یا زود سرنوشت نهادهای دیگر جامعه را دستخوش تغییر نماید(شریفی، 1381). اما تحقق رویکرد مشارکتی، بنا بر مطالعات انجام شده مستلزم صمیمت میان همکاران، رفتار حمایتی مدیر، وجود محیطی آرام و... میباشد که مجموعاً جو سازمانی حاکم بر سازمانی چون دانشگاه را تشکیل میدهد. (جهانداری و علوی، 1381). جو سازمانی به کیفیت درونی یک سازمان به گونهای که اعضای آن، این کیفیت را «ادراک و تجربه» میکنند اشاره میکند؛ به عبارت دیگر، مجموعه ویژگیهای درونیای که مؤسسهای را از مؤسسة دیگر متمایز ساخته و رفتار کارکنان آن را تحت تأثیر قرار میدهد، جو سازمانی آن مؤسسه نامیده میشود (علاقهبند، 1378). جو سازمانی با عواملی نظیر :میزان تعارض ،کیفیت زندگی کارکنان،تعهد سازمانی کارکنان، اثربخشی رفتاری مدیر، رفتار صادقانه مدیر و کارکنان رابطه دارد و بر کارکرد سازمان ها موثر می باشد.همچنانكه شکرکن (1370) در این زمینه اشاره می نمایدکه :
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 118
به کارگیری مدیریت دانش در سازمان های دولتی و خصوصی
چکیده: انسان تاکنون دو دوره اقتصادی را پشت سر گذاشته است.زمانی اقتصاد بشری مبتنی بر کشاورزی بود.پس از آن با اعجازی که علوم مکانیک و سپس برق ایجاد نمود،دوره اقتصاد صنعتی پایه گذاری شد.در این دوره ها زمین و کار به عنوان اصلی ترین عناصر و سرمایه های آدمی تلقی می شدند. توانگر نیز به کسی اطلاق می گردید که بیشترین بهره مندی را از این دو نوع دارایی داشت. اما عصری که ما در آن زندگی می کنیم،بدون تردید در هیچ کدام از دو عصر کشاورزی و صنعتی نمی گنجد.اگر چه کماکان زمین وکار دو مزیت مناسب در برتری جویی ها محسوب می شود،اما در عصر کنونی،که به عصراطلاعات و دانش موسوم شده است،مزیت اصلی درسرمایه دانشی نهفته است.ما در عصر دانش زندگی می کنیم. عبارت "دانش قدرت است" جای خود را در عصر دانایی محوری به" اشتراک دانش قدرت است داده است."هر سازمانی، چه کوچک و چه بزرگ تا آنجایی رونق می یابد که به مأموریتهای خود دست یابد. هنگامی که یک سازمان تلاش می کند که به اهداف خود دست یابد، عدم ثبات و تهدیدها در محیط، دستیابی به اهداف را به تأخیر انداخته یا حتی فرایند آن را تخریب می سازد. بدلیل اینکه دانش قدرت است، سرمایه های دانش هر سازمانی موفقیت اجرایی آن را تعیین می کند. وظیفه مدیریت دانش، مدیریت سرمایه های دانشی هر سازمانی است. هم اکنون بزرگترین شرکت های دنیا،برتری اصلی خود را نه در دارایی های انباشته ناشی از کارخانجات وحتی بازار بزرگ،بلکه دردانش در جریان فرایندهای خود کسب نموده اند.
فهرست مطالب:
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 64
هزینه ها و مزایای بازاریابی حمایتی
در این مقاله ضمن توضیح بازاریابی حمایتی، هزینه ها، مزایا، کاربردها و طراحی برنامه بازاریابی حمایتی به صورت کامل شرح داده می شود. به علاوه این نوع بازاریابی با بازاریابی اجتماعی مقایسه می شود و مطالعات موردی بیان می شود.
چکیده: برنامه بازاریابی حمایتی می تواند رفاه اجتماعی را ارتقا دهد، جایگاه متمایز برند را ایجاد کند، پیوندهای قوی با مصرف کنندگان ایجاد کند، تصویر عمومی شرکت را ارتقا بخشد، ذخیره حسن نیت را نشان دهد، اخلاق درونی را بهبود بخشد، کارکنان را جلا بخشد، فروش را هدایت کند و سهم بازار شرکت را افزایش دهد. مصرف کنندگان ممکن است پیوند قوی منحصر به فردی با شرکت ایجاد کنند که معاملات بازاری عادی را برتری می بخشد. به طور خاص از دیدگاه ایجاد برند، بازاریابی حماتی می تواند 1) آگاهی برند را ایجاد نماید 2) تصویر برند را ارتقا بخشد 3)اعتبار برند را ایجاد کند 4) احساسات برند را برانگیزد 5) حس جامعه برند را ایجاد کند و 6) مشارکت برند را ممکن سازد. این مخاطب به خصوص علاقه مندی در مصرف کنندگان millennial 18 تا 24 ساله متمدن دارد. بازاریابی حمایتی با این حال در صورتی که مصرف کنندگان رابطه بین محصول و علت را درک نکنند یا شرکت را استثمارگر بدانند، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. درصورتی که مصرف کنندگان معتقد نباشند که شرکت سازگار است و به طور کافی در تمام رفتارش مسئول است، همانطور که برای KFC اتفاق افتاد، مشکل پیش می آید.
...
فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 26
پروژه پایانی رشته حسابداری و مدیریت با موضوع بررسی بهای تمام شده عملیات پیمانکاری شرکت شهاب بتن آذر میاندوآب
چکیده: درك اطلاعات مندرج در صورت حسابهای مالی مستلزم دانش مبانی نظری و مفاهیم اساسی حسابداری است و مفاهیم واصول حسابداری بر خلاف قوانین فیزیك، شیمی و سایر علوم طبیعی از طبیعت مایه نگرفته بلكه دارای میثاقها، قواعد و رویه های است كه توسط بشر ودر پاسخ به نیازهای اطلاعات مالی نباشد ومشمول تغییر و تحول گردیده ودر معرض دگرگونی و تكامل است. امروزه از حسابداری به عنوان یك سیستم اطلاعاتی یاد می كنند كه وظیفه آن ارائه اطلاعات مالی و اقتصادی لازم و مفید در موردعملكرد و وضعیت مالی یك مؤسسه است كه تصمیم گیری های آگاهانه مالی و تجاری را برای اشخاص ذیعلاقه و ذینفع امكان پذیر می كند در پردازش اطلاعات مالی و همواره و ورودیهایی به نام داده وارد این سیستم گردیده سپس فرآیندهای لازم صورت گرفته اطلاعات و گزارش های خروجی را به نام ستانده و منتشر میكند. در هر سیستم حسابداری ابتدا باید مشخص شود كه چه اطلاعاتی مورد نیاز است سپس اطلاعات اولیه برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر فراهم گردد و سرانجام روش ها و وسایل، اما انتخاب طرقی و وسایل پردازش اطلاعات مالی علاوه بر شرایط محیطی، اقتصادی و تكنولوژی جامعه ای كه یك مؤسسه در آن فعالیت می كند به سه عامل حجم اطلاعات، مدت، زمان پردازش و هزینه پردازش بستگی دارد.
این پروژه از شرکت راه ساختمانی و تاسیساتی شهاب بتن آذر می باشد. موضوع این پروژه در مورد بهای تمام شده یعنی كلیه خرج و مخارج ساختمان كانون بسیج جوانان میاندوآب است. ماهیت حسابداری بهای تمام شده: تعریف هیأت از حسابداری صنعتی عبارت از فرآیند شناسایی، خلاصه كردن و تغییر اطلاعات مورد نیاز برای: 1- برنامه ریزی و كنترل 2- تصمیم گیری های مدیریت 3- هزینه یابی محصول حسابداری بهای تمام شده با ابزار حسابداری، مدیریت را برای برنامه ریزی، كنترل و ارزیابی نتایج عملیات، مجهز نموده و به عنوان بازوی مدیریت، در برنامه ریزی و كنترل فعالیتها تلقی می شود. این شاخه از حسابداری، مدیریت را در برآورد و جمع آوری اطلاعات مربوط به هزینه مواد، هزینه حقوق و دستمزد و سایر هزینه های تولیدی یاری می نماید. جمع آوری اطلاعات مربوط به هزینه ها می تواند مدیران را در تصمیم گیری برای توسعه تأسیسات و ماشین آلات به منظور افزایش تولید و فروش از طریق مختلف مانند: خرید، تعویض، ساخت و یا اجاره تأسیسات و ماشین آلات جدید یاری نماید.
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 63
پایان نامه رشته مدیریت با موضوع سبك مدیریت مدیران و رضایت شغلی كاركنان
چکیده: انسان از اوان تاریخ تحریری خود به موضوع رهبری علاقمند و كنجكاو بوده است و تاریخ اهمیت رهبران خوب را در زندگی، رفاه، سعادت و ترقی ملتها مبرهن میسازد. در سده اخیرنیز به جهت اهمیت و ارززش موضوع بیش از سه هزار مطالعه و تحقیق تا سال 1980 درباره رهبری انجام گرفته است و تعداد پژوهشها در دهسال گذشته در بیشتر رشتهها بیش از تعداد آن از تاریخ بشر تا آن زمان بوده است. از طرفی هر سال روشن و مبرهن میگردد كه رهبری اثربخش، در تمام سطوح جامعه و در تمامی سازمانها، برای حل و انطباق با مسائل اجتماعی و اقتصادی رو به رشدی كه جهان با آنها مواجه است، حیاتی میباشد. امروزه مهندسی مجدد ( باز اندیشی بنیادین و طراحی نو و ریشهای فرآیندها) برای دستیابی به بهبود و پیشرفتی شگفتانگیز در معیارهای حساس، دستیابی به كیفیت جهانی ( استانداردهای ISO 9000 ) و تشكیل واحدهای فعال پژوهشی نوآوری در محصول و فرآیند) لازمه تولید و عرضه كالاهای با كیفیت بهتر و قیمت مناسبتر به بازارهای جهانی و منطقهای است. از سوی دیگر ساختارهای گروهی سازمانها تا به آن حد پیشرفتهاند كه جزء اصلی سازمانهای نوین را به جای « تك شغل سنتی » گروههای موضوع روز مقوله «تواناسازی» افراد و گروهها و فلسفه «خود رهبری» است. و افزودن بهرهوری مؤسسات تنها با توجه به استفاده از حداكثر تواناییهای كاركنان، ترغیب آفرینندگی آنان، ارتقاء انگیزه و بكارگیری سبكهای رهبری صحیح و كسب رضایت آنان ممكن میباشد.
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 87
پایان نامه رشته مدیریت با موضوع مدیریت پروژه
چکیده: دنیای صنعتی امروزه دارای تغییرات شگرفی در پریودهای خاص بوده است. این تغییرات به تغییرات محیطی موسوم است. و به سازمان ها و ارگان ها تاثیر مستقیم دارند. لذا اهمیت شناخت این تغییرات مشخص است. این مهم باعث شده است كه سازمان های تولیدی به سمت چند محصول حركت كرده و دائم سیستم خود را به نحوی تغییر و گسترش دهند. این تحقیق سعی در آن دارد تا با تعریف قدم های اساسی اجرای یك پروژه چگونگی حركت سازمان را در این مقوله به نمایش بگذارد. یكی از مهمترین خصیصه های یك سازمان تولیدی سخت سفارش تعریف پروژه های مختلف تولید از جانب مشتریان مختلف است. لذا عدم شناخت كافی به نوع كار باعث تعریف پروژه برای سازمان مورد نظر شده و دائم مدیران سازمان ( در هر رده سازمانی) با پروژه های مختلف درگیر هستند. در اجرای پروژه تولیدی سازمان های فوق الذكر هدایت امكانات و افراد سازمان به سمت اجرای پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین لزوم تعریف مدیر پروژه و وظایف اساسی آن احساس می شود. نظر به اهمیت این موضوع فصل پروژه به مدیریت پروژه و اهمیت آن پرداخته است و كلیه مسائل مختلف در آن مقوله را از دیدگاه اجرای بررسی می نماید.
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 83
مقاله مهندسی صنایع استقرار و پیاده سازی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تأسیسات آب شرب كشور
چکیده: امروزه با اوج گیری پیشرفت سریع فنآوری و بالتبع آن ورود روز افزون ماشین آلات و تجهیزات جدید به صنعت، بحث نگهداری و تعمیرات از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. با توجه به حجم و تنوع تأسیسات و تجهیزات مورد بهره برداری در صنعت آب و فاضلاب كشور عدم توجه به نگهداری صحیح و برنامه ریزی شده از این تأسیسات، ضمن افزایش روزافزون تعمیرات اضطراری و اختلال در سیستم آبرسانی و دفع فاضلاب منجربه بروز نارضایتی مشتركین و افزایش هزینه های نگهداری و تعمیرات خواهد شد كه چنانچه هزینه های غیرمستقیم ناشی از سیستم های تولید را به آن اضافه كنیم این هزین هها سرسا م آور می شود. سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یكی از انواع سیستمهای نگهداری و تعمیرات می باشد كه سیاست خود را به برنامه ریزی مدون تعمیر و سرویس تجهیزات و قطعات قبل از خرابی معطوف داشته و با تدوین دستورالعمل های مناسب به انجام سروی سها، بازدیدهای دوره و تدوین قطعات می پردازد.
...
فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 12
مقاله مهندسی صنایع استفاده از پایش وضعیت جهت دستیابی به منافع تجاری
چکیده: امروز قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی و هزینه حفظ این قابلیتها از بزرگترین دلنگرانیهای مالكان و كاربران سرمایه های بزرگ و گرانقیمت میباشد سرمایه هائیكه در آنها از كار افتادگی و خوابیدگی ماشین آلات ، دستگاههای صنعتی و سایر ادوات و تجهیزات میتواند پیامدهای زیادی را بهمراه داشته باشد . پیامدهائیكه نه تنها میتواند باعث تحمیل هزینه های ناخواسته گردد بلكه ممكن است باعث بخطر افتادن ایمنی جان انسانها و حتی بخطر افتادن امنیت ملی یك كشور گردد . در این راستا نقش سیستمهای نگهداری و تعمیر امری انكار ناپذیر میباشد . دراین مقاله سعی گردیده با نگاهی گذرا بر سیستم نگهداری و تعمیر مبتنی بر پایش وضعیت كه یكی از فناوریهای جدید در بحث نگهداری و تعمیر میباشد و همچنین بیان منافع تجاری حاصل از استفاده از این روش ، الگوئی جهت انتخاب استراتژی مناسب در این زمینه ارائه گردد .
...
فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 15
مقاله مهندسی صنایع بهره گیری از CMMS برای پشتیبانی RCM
چکیده: روشی است که قابلیت اطمینان را با حداقل هزینه اف زایش (RCM) ، نگهداری و تعمیرات براساس قابلیت اطمینان می توان CMMS یا سیستم مدیریت نت کامپیوتری یک مکان قابل اعتماد برای ذخیره اطلاعات است. از CMMS. می دهد دارند بدست اورد . در ای ن مقاله ، در ابتدا به RCM اطلاعات لازم را برای کاندید کردن تجهیزاتی که نیاز به تجزیه و تحلیل بررسی دقت و کمال اطلاعات ذخ یره شده در یک سیستم نت کامپیوتری پرداخته می شود و سپس با استفاده بهینه از منبع داده فراهم RCM زمینه برای بهبود در ، RCM ها ی در دسترس و استخراج اطلاعات مورد نیاز به عنوان ورودی هایی برای تحلیل می گردد . واژه ها ی کلیدی : نگهداری و تعمیرات براساس قابلیت اطمینان-(RCM) سیستم مدیریت نت کامپیوتری( CMMS) – رویه های عملیاتی استاندارد CM – (SOP )
...
فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 13
گزارش کارآموزی رشته مدیریت وظایف و عملکرد مدیریت در سازمان تعاون میاندوآب
چکیده: در طول تاریخ همیشه مواردی پیش آمده است كه انسان ها برای تحصیل و تحقق هدفهایی نیاز به همكاری با یكدیگر پیدا كرده اند . سابقه ی تعاون و همكاری در بین انسان ها به اول خلقت بشر بر می گردد.اولین نمود تعاون در بین انسان ها تشكیل خانواده می باشد.تعاون سازمانی است كه نیاز به مدیریت دارد. مدیریت در سازمان تعاون در جهت تحقق اهداف سازمان با استفاده از منابع نیروی انسانی و مالی سازمان نیاز ضروری بوده و می باشد.در سازمان تعاون منابع نیروی انسانی نقش اساسی را در تامین منابع ایفا می كند كهنیاز به هماهنگی وارتباط میان این منابع به شدت احساس می شودلذا وظیفه ی مدیران درسازمان تعاون ایجاب می كند كه بر اساس فراگرد ارتباط ، این هماهنگی را بین افراد سازمانبرقرار نماید و به هدف های سازمان تعاون تحقق ببخشد.
اداره تعاون میاندوآب از تشکیلات اداری سازمان تعاون استان آذربایجان غربی می باشد که این سازمان از سازمانهای وزارت تعاون می باشد و .... . در طول تاریخ همیشه مواردی پیش آمده است که انسان برای تحصیل و تحقق هدفهایی نیاز به همکاری با یکدیگر پیدا کرده اند و سابقه تعاون و همکاری در بین انسان ها به اول خلقت برمی گردد اولین نمود تعاون در بین انسانها تشکیل خانواده می باشد تعاون سازمانی است که نیاز به دیریت دارد . مدیریت در سازمان تعاون در جهت تحقق تهداف سازمان با استفاده از منابع سازمان نیاز ضروری بوده و می باشد در سازمان تعاون منابع نیروی انسانی نقش اساسی را در تامین منابع ایفا می کند که نیاز به هماهنگی و ارتباط میان این منابع بع شدت احساس می شود لذا وظیفه مدیران سازمان تعاون ایجاب می کند که بر اساس فراگرد ارتباط این هماهنگی را بین منابع نیروی انسانی برقرار نمایند .و به هدفهای سازمان تعاون تحقق ببخشند .
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 26
روش های تخمین عمر تجهیزات
چکیده: در بسیاری از مواقع، شرکت یک تجهیز انتقال و توزیع را خریداری کرده و فورا آن را مورد بهره برداری قرار می دهد، آن را در سرویس قرار داده بسیاری از شرکتها در سرتاسر دنیا از تجهیزاتی بهره برداری می کنند که در نتیجه استرس هایی که در طول مدت بهره برداری به آنها وارد شده در آستانه از رده خارج شدن می باشند، که فرسوده یا پیر نامیده می شوند. در نتیجه این شرایط، تعداد خطا ها و هزینه های بهره برداری آن ها از حد متوسط فراتر رفته و با افزایش فرسودگی تجهیزات همچنان افزایش می یابد. حتی اگر شرکتی در حال حاضر دارای تجهیزات فرسوده زیادی نباشد در آینده با این موضوع روبرو خواهد شد. طبق آمار هیچ شرکتی در آمریکا به میزان کافی برای متعادل کردن عمر تجهیزاتش سرمایه گذاری نمی کند. به عبارت دیگر عمر متوسط تجهیزات در بسیاری از شرکت ها در آمریکا هر ساله افزایش می یابد[1]. بنابراین شکی وجود ندارد که اهمیت فرسودگی زیرساختها از جنبه های قابلیت اطمینان و هزینه بهره برداری برای شرکتها در سال های آینده به شدت افزایش می یابد. و با تعمیرات و سرویس به موقع از آن نگهداری می کنند تا زمانی که خراب شده و آن را تعویض کنند. تجهیزات الکتریکی در سرویس بدلیل یک سری از عوامل خراب می شوند. این عوامل عبارتند از حرارت دائمی در نتیجه جریان الکتریکی؛ تنزیل عایق در نتیجه استرس ولتاژ؛ دفرمه شدن پوشش و مواد بخش های مکانیکی؛ خوردگی ناشی از فعالیت های شیمیایی در ماسه، هوا یا بوسیله محصولات خرابی مواد؛ آسیب های ناشی از پوشش گیاهی، حشرات، حیوانات و انسانها و همچنین اتفاقاتی مانند زلزله، توفان وگرد باد[2]؛ و خرابی های آهسته ولی پایدار ناشی از آفتاب، باد، باران، یخ و برف. تاثیرات فرسودگی که مورد توجه شرکتهای الکتریکی می باشد.
فهرست:
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 60